Barnskyddsombudet arrangerar samtalsträffar och teater för familjer

Vårt barnskyddsombud, diakon Björn Håkonsson, turnerar nu runt i våra församlingar och arrangerar samtalsträffar för familjer om de risker kring övergrepp som barn idag utsätts för i vardagen, i kyrkan samt inte minst: på internet och i spelvärlden.

Som utgångspunkt för samtalen presenteras först en kort och lättsam teaterpjäs med enkla vardagliga situationer som heter "Papegojan som ringde till sin mamma".  Pjäsen framförs av diakon Björn Håkonsson och Marina Håkonsson som i sammanhanget kallar sig för "Sus och Dus".

Platser och tider presenteras löpande under avsnittet "Aktuellt från Barnskyddsombudet" här.

Diakon Björn Håkonsson, hunden Roffi och Marina Håkonsson som alla tre medverkar i teaterpjäsen.