Ny filmserie om katolsk tro

Torsdagen den 3 mars är det premiär för Nikodemusmöten – en videoserie om kyrkans sju sakrament - producerad av Katolska pedagogiska nämnden i Stockholms katolska stift.

Videoserien ger en introduktion och en bakgrund till katolska kyrkans viktiga sakramentala liv och förklarar varför katoliker gör som de gör i kyrkan.

Serien riktar sig till alla som är nyfikna på katolska kyrkan, vill lära sig dig mer eller fördjupa sin tro. Välkommen att följa med på en resa där man närmar sig den kristna tron genom de heliga handlingar (sakrament) som fortfarande utförs i Jesu efterföljd i hans heliga katolska kyrka.

Guide i serien är den katolske prästen, jesuitpatern Dominik Terstriep.

Nikodemusmöten premiärvisas torsdagen den 3 mars klockan 19.00 i S:ta Eugenia kyrka i Stockholm. Evenemanget livesänds och kan följas här.

Hela videoserien Nikodemusmöten kan ses på KPN:s hemsida.

.