Tre nya präster vigda i stiftet

Under sommaren har två prästvigningar ägt rum i Stockholms katolska stift.

Fredagen den 23 juli, på den heliga Birgittas himmelska födelsedag, prästvigde kardinal Anders Arborelius diakon Joseph Rizk Vadstena klosterkyrka. Joseph Rizk tjänstgör nu som kaplan i Vår Frälsares församling i Malmö.

Lördagen den 7 augusti prästvigde kardinalen broder Markus Ohlsson TOR och broder Ludvig Ludvigsen TOR i Kristus Konungens kyrka i Göteborg. De nyblivna prästerna är båda hemmahörande i Helige Franciskus brödraskap i Jonsered, där broder Ludvig är nyutnämnd föreståndare.

Kardinalens predikningar från prästvigningarna finns här.

Från prästvigningen den 23 juli. Kardinalen lägger händerna på diakon Joseph Rizk (foto: f. Elian Ghanem)

Diakon Joseph Rizk står vid den plats han hade under mässan före prästvigningen (foto: f. Elian Ghanem):

Prästvigningen den 7 augusti. Br. Marcus Olsson och br. Ludvig Ludvigsen avlägger sina prästlöften (Foto: Bénédicte Cedergren)

Efter prästvigningen den 7 augusti:
br. Ludvig Ludvigsen, kardinalen och br. Marcus Olsson