Mötesplats Caritas i Stockholm har öppnat igen

Nu är verksamheten på Mötesplats Caritas i Stockholm igång igen.

Mötesplatsen är en välkomnande plats för flyktingar, migranter, asylsökande och dem som lever i utsatthet. Vi erbjuder en trygg miljö med svenskundervisning, juridisk rådgivning inom migration, medmänskligt stöd, vänskap och gemenskap. Bland de fasta aktiviteter som erbjuds finns:

• Frukostfika tisdag, onsdag, torsdag kl. 10.00
  • Undervisning i svenska tisdag, onsdag, torsdag kl. 10.30–12.00 (vi har både grupper för avancerade och för nybörjare i svenska språket)
  • Möjlighet till läkarrådgivning och psykosocialt stöd enligt överenskommelse
  • Möjlighet till juridisk rådgivning (migrationsärenden) och annat stöd efter överenskommelse
  • Kreativ verksamhet, museibesök och andra aktiviteter. Vi informerar om detta löpande.

Under öppettiderna erbjuds samvaro och gemenskap med volontärer, personal, praktikanter och besökande. I barnhörnan finns leksaker, spel, barnböcker - och våra glada volontärer.

Besökstider: måndag - fredag kl. 10.00 – 16.00

Adress: Folkungagatan 43 (mittemot domkyrkan, T-bana Medborgarplatsen). Vid ingången på gatan: Scrolla fram till "Katolska kyrkan" och ring, så öppnar vi.

Obs! Mötesplatsen har fått ett nytt telefonnummer: 070 287 89 70

Telefontid: måndag – fredag kl. 9.15 – 16.30

Vill du också vara volontär på Mötesplatsen? Välkommen att kontakta mötesplatsens koordinator Marie Eidem.