Nytt från Veritas: "Den helige Josefs år - texter i urval"

Nu är den här! "Den helige Josefs år – texter i urval" finns att beställa på Veritas Förlags hemsida.

Med anledning av det pågående Josefsåret, ett år som katolska kyrkan ägnar särskilt åt den helige Josef, har Veritas förlag gett ut en samlingsvolym av texter om det vördade helgonet och hans betydelse.

I boken hittar vi två påvliga texter om den helige Josef: påve Franciskus apostoliska brev Patris corde (»Med en faders hjärta«) från 2020 och påve Johannes Paulus II:s apostoliska uppmaning Redemptoris custos (»Återlösarens beskyddare«) från 1989.

Dessutom fader Björn Göranssons översikt Josef – fädernas fader, som reflekterar över vad Josef utifrån kyrkans tradition kan betyda för oss idag.

I slutet av boken, som försetts med ett förord av kardinal Anders Arborelius, finns dessutom ett antal böner.