Stockholms katolska stift skänker svensk julkrubba till Notre Dame

För att uttrycka sin omtanke i solidaritet med församlingen efter den svåra branden i våras har Stockholms katolska stift skänkt en svensk krubba till Notre Dame. Den är nu placerad i St. Germain l'Auxerrois, den kyrka där Notre Dames församling firar sina gudstjänster under tiden som katedralen renoveras. När de flyttar tillbaka till Notre Dame kommer krubban att flyttas med.

Gerd Sjökvist har gjort den vackra krubban som påminner om dalmålningar och Peter Bigestans har gjort den färgglada bakgrundsbilden.

På bilderna syns hur Paris ärkebiskop firar mässa och välsignar krubban på första advent. På sista bilden syns vårt stifts generalvikarie p Pascal René Lung OP tillsammans med msgr Chauvet, domprost från Notre Dame.