Många samlades i domkyrkan för att hedra offren för terrorn

Torsdagen den 25 april höll en minnesgudstjänst i S:t Eriks katolska domkyrka i Stockholm för de drabbade av terrordåden på Sri Lanka.

Många hade samlats för att hedra offren för terrorn och bland gästerna fanns Sri Lankas ambassadör Senadheera Sudantha Ganegama Arachchi. Från den svenska regeringen deltog såväl kultur- och demokratiminister Amanda Lind som utbildningsminister Anna Ekström.

Bahman Tofighian närvarade som representant för det Interreligiösa rådet i Stockholm.

Här finns kardinal Arborelius predikan på mässan.

Från vänster: kultur- och demokratiminister Amanda Lind, utbildningsminister Anna Ekström, kardinal Anders Arborelius OCD, Sri Lankas ambassadör Senadheera Sudantha Ganegama Arachchi samt Bahman Tofighian från Interreligiösa rådet i Stockholm.