Nytt från Veritas: "Den katolska socialläran" på svenska

Att vara människa innebär att vi har ett ansvar att samarbeta, inte bara inom den egna familjen utan även inom den familj som utgörs av alla människor. Kyrkans kallelse är att sträva efter det gemensamma goda sett ur hela mänsklighetens perspektiv.

Veritas Förlag ger nu ut - för första gången på svenska – Den katolska socialläran: de katolska grundtexterna kring kyrkans och individens uppgifter i världen och samhället från 1891 till 2015.

Socialläran är utformad för att leda till konkret handling. Den har inspirerat till fredslösningar, socialt arbete och demokratiska reformer, och spelat en stor roll för den europeiska tanketraditionens gemenskap.

Den katolska socialläran säljs på Katolsk Bokhandel i Stockholm och Lilla Thérèse Bokhandel i Göteborg. Rekommenderat cirkapris är 395 kr.