Ny hälsning från Världsungdomsdagarna

Vi har fått ett nytt meddelande från den svenska gruppen som har rest till Världsungdomsdagarna i Panama. Stiftets ungdomskonsulent Elin Jönsson hälsar följande:

Efter 26 timmar i buss kom vi sent i måndags fram till Panama City där vi har välkomnats i nya värdfamiljer. Tillsammans med pilgrimerna från Danmark och Norge har vi katekes och mässa i församlingen Espiritu Santo på förmiddagarna och i onsdags hade vi också på eftermiddagen gemensam tillbedjan i Iglesia Cristo Rey inne i stan.

Idag har vi välkomnat påven Franciskus och bett tillsammans att vi alltid ska vara i rörelse och inte vara rädda för att älska. På fredag har vi korsvägsandakt och på lördag väntar den långa vandringen till fältet där vi ska övernatta inför VUD:ens höjdpunkt: mässan med påven där unga från hela världen förenas i mötet med Kristus.

Från onsdagens tillbedjan med de nordiska länderna i Iglesia Cristo Rey.

Katekes med kardinalen tillsammans med Norge och Danmarks grupper.

Svenska ungdomar med rötter i fyra världsdelar njuter av Panama City.

Bön med påve Franciskus på Cinta Costera.

Pilgrimer byter souvenirer med varandra.