Kardinal Arborelius julhälsning

Kära bröder och systrar,

Jesu födelse till vår jord har lyst upp vår mänskliga existens en gång för alla. När Gud blir människa får vi bli Guds barn. Frälsningen budskap är alltid lika viktigt. Jag vill önska er alla en jul i frid och glädje över att Gud har kommit till vår jord för att gå med oss genom detta livet och hjälpa oss att en gång få ta emot det eviga livet. Låt oss göra allt vad vi kan för att sprida Guds kärlek omkring oss under denna jul och det nya år som nalkas, då blir det också en god, ja, en bättre jul och ett bättre nytt år för oss själva. Vi ber för vår kyrka om Guds nåd och hjälp, så att vi renas och förnyas av hans nåd och bättre kan förmedla budskapet till en värld som törstar efter fred, försoning och förlåtelse.

Jag vill också av hela mitt hjärta tacka alla som i samband med min 70-årsdag har visat sin omtanke och förbön på olika sätt, inte minst genom att generöst bidra till Sankt Maximilians kloster och kyrka i Motala. Tack också till er alla som bidrar till Caritas adventsinsamling till Eritrea.

Med min förbön och välsignelse till er alla,

Stockholm 22.12.2019                                                 +Anders Arborelius ocd