Ledig tjänst: S:ta Birgittas folkhögskola söker lärare i matematik, naturkunskap och datorkunskap

S:ta Birgittas folkhögskola har sitt säte i Stockholm i S:ta Eugenia katolska församlings lokaler vid Kungsträdgården och i S:t Ansgars katolska församlings lokaler, i centrala Södertälje. På skolan arbetar man i en mångkulturell miljö med respekt för andra trosuppfattningar.

S:ta Birgittas folkhögskola arbetar för att ge människor en andra chans i livet, för att studenterna skall växa som människor och för att bidra till samhällsbygget. Undervisningen sker på gymnasieförberedande grundnivå framförallt för dem med brister i svenska språket samt på gymnasienivå och äger rum i både Stockholm och Södertälje.

Nu utlyser folkhögskolan en 100% lärartjänst med undervisning i matematik, naturkunskap och grundläggande datorkunskap för tillträde i augusti. Sista ansökningsdag är 29 april.

Här finns hela platsannonsen för nerladdning.