Präst- och diakonvigning i domkyrkan

Nu har katolska kyrkan i Sverige fyra nya präster och en ny diakon! De vigdes av kardinal Arborelius i S:t Eriks katolska domkyrka i Stockholm lördagen den 21 oktober.

Den nyvigda prästerna är: f Henrik Glamsjö (subsidiar i S:t Eskils församling, Örebro), f Henrik Lindeskog (subsidiar i S:t Petri församling, Trollhättan), p Lukas Kraus SJ (kaplan i S:t Eugenia församling, Stockholm) och f Lars Nordblom (subsidiar i S:ta Maria Magdalena församling, Göteborg). Den nyvigde diakonen är prästkandidaten Antonio Bajlovic (S:ta Eugenia församling, Stockholm).

f Henrik Glamsjö, f Henrik Lindeskog och f Lars Nordblom har tidigare varit präster i Svenska kyrkan.

Vi gratulerar de nyvigda och önskar Guds rika välsignelse!

På bilden från vänster: f. Lars Nordblom, f. Henrik Glamsjö, p. Lukas Kraus SJ, kardinal Anders Arborelius, diakon Antonio Bajlovic, f. Henrik Lindeskog.