Kristna Katolska Familjerörelsen

Kristna Katolska Familjerörelsen, MFCC är en rörelse som enar och stöttar familjen och dess medlemmar. Denna familjerörelse existerar i flera kontinenter. MFCC hjälper de familjer som vill stärka sin tro.

” Tillsammans lever vi vår tro och tjänar kyrkan”

I Sverige bedriver MFCC aktiviteter i Stockholm och Arboga och samarbetar med S:t Eriks domkyrkoförsamling och Spanska missionen.

Följande grupper tillhör MFCC i Sverige:

• Ledargruppen

För alla som är ledare i MFCC eller önskar bli det.

• MEC (Rörelsen för äktenskapsmöten)

Grupp för par i Stockholm som ingått äktenskap. Gruppen träffas 1 gång i veckan

• Semillero MEC

Grupp för par i Stockholm som ingått äktenskap. Gruppen träffas 1 gång i månaden.

• Kvinnogruppen

Grupp för kvinnor i Stockholm som vill ingå i en gemenskap och stötta varandra.

• Tyresö familjegrupp: Grupp för familjer som bor i eller nära Tyresö

• Arboga familjegrupp: Grupp för familjer som bor i eller nära Arboga

Man behöver inte vara katolik för att delta i våra aktiviteter men vi ser gärna att du respekterar den katolska kyrkan. Om du är intresserad i våra aktiviteter, vill hjälpa till, samarbeta eller har någon fråga är du välkommen att kontakta oss.

Ordförande: Ana Maria Silva Tel: 076-206 95 00 anamariasilva1953@gmail.com