Platsannons: SUK söker en kanslichef

Sveriges Unga Katoliker söker en kanslichef med placering i Gamla stan.

Tjänsten innebär övergripande ansvar för Riksförbundets kanslis vardagliga arbete som innefattar Riksförbundets ekonomi, samt personalansvar/arbetsledaransvar för övriga anställda.

Kanslichefen har ett nära samarbete med Riksförbundets styrelse och agerar utifrån årsmötets beslutade budget, handlingsplan och aktiviteter.

Arbetet inom SUK är mycket varierande och personligt utvecklande.

Sveriges Unga Katoliker (SUK) är en fristående riksorganisation som i dagsläget engagerar cirka tre tusen katolska barn och ungdomar i Sverige. Förbundet ska samla barn och ungdomar i tron och kunskapen om den katolska kyrkan och verka som medlemmarnas röst inom kyrkan och samhället.

Arbetsuppgifter

- Ekonomiansvar: Hantering av Riksförbundets tillgångar och utgifter – budget, bokföring, redovisning, bidrag.

- Personalansvar: Arbetsledning, uppföljning, stöd och utveckling av SUKs personal.

- Verksamhetsansvar: Kanslichefen ska ha en övergripande koll på hela förbundet och arbeta för kontinuiteten i förbundet, hjälpa till vid överlämningar samt ge råd till styrelsen och övriga förtroendevalda vid behov.

Kvalifikationer

• Akademisk examen eller dokumenterad erfarenhet av ledarskap, organisationsutveckling, budgetansvar eller personalledning. Personalvetare/ekonom anses som meriterande.
  • Erfarenhet av föreningsliv och ungdomsorganisationer, samt goda kunskaper om myndighets- och andra stödorganisationers kontakter.

Personliga egenskaper

• Du ska kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt ta egna beslut.
  • Du ska vara en god kommunikatör, lyhörd men även bestämd och tydlig.
  • Du ska kunna kommunicera tydligt såväl i tal som skrift.
  • Du tror på och står för SUKs vision och har ett brinnande intresse för ungdomsarbete.
  • Du känner till och stödjer den katolska kyrkans lära
  • Vi önskar även att du har ett aktivt andligt liv

Omfattning: 100% eller enligt överenskommelse

Anställning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Tillträde: 1 oktober eller enligt överenskommelse.

Lön: Fast månadslön

Ansök senast: 2018-08-15

Sänd ett brev samt CV som berättar varför du är Sveriges Unga Katolikers nästa kanslichef.

Varmt välkommen med din ansökan som skickas till: rekrytering@suk.se