Katolska representanter på Järvaveckan

Vecka 21 i Stockholm är det dags för årets Järvavecka. 29 maj-1 juni kommer det att finnas ett interreligiöst tält på området där representanter för olika religiösa traditioner är tillgängliga för samtal, frågor, information och annan aktivitet. Interreligiösa rådet i Stockholm (IRiS) ansvarar för tältet och representanter för olika religiösa samfund bemannar det.

Bland dem som finns på plats är Kaj Engelhart, samordnaren för Kommissionen för interreligiös dialog i Stockholms katolska stift (KID). Han träffas säkrast på plats fredag kl. 15.30–19.30 och lördag kl. 11.30–15.30.

Kaj svarar gärna på frågor om katolska kyrkans syn på interreligiös dialog och berättar om det interreligiösa samarbete som katolska kyrkan deltar i. Han kan också dela med sig av goda råd om hur man bygger vänskapliga relationer med personer av olika tro och hur de religiösa samfunden samfällt kan bidra till samhället. Även andra representanter för Stockholms katolska stift kommer att finnas på plats.

Hjärtligt välkommen att komma förbi!

Här finns karta och övrig information.