Stiftsvallfärd till Rom och helgonförklaringen av Elisabeth Hesselblad

Påve Franciskus har godkänt helgonförklaringen av saliga Elisabeth Hesselblad och tillkännagivit att den officiella ceremonin kommer att äga rum söndag 5 juni i Rom.

Stockholms katolska stift planerar en stiftsvallfärd till helgonförklaringen med resa ner till Rom torsdag 2 juni och hemresa till Sverige tisdag 7 juni. På stiftsvallfärden deltar även biskop Anders Arborelius OCD.

I resans pris kommer att ingå:

• Flygresa tur och retur från Arlanda, Landvetter eller Kastrup

• Fyra övernattningar med del i dubbelrum och halvpension (2-7 juni)

• Transfer till och från flygplatsen i Rom

• Möjlighet att resa ner fredag 3 juni eller resa hem måndag 6 juni

För att kunna planera flyg och hotell och få fram priset för resan behöver vi nu få veta hur många i våra församlingar som är intresserade av att följa med.

Vi ber därför alla att senast onsdag den 23 mars anmäla sitt intresse genom att meddela sitt namn, adress och telefonnummer samt den avreseflygplats (Arlanda/Landvetter/Kastrup) som man önskar. Ange också eventuellt krav på enkelrum. Meddelandet ska mailas till: kontakt@katolskakyrkan.se

Anmälan är inte bindande utan tjänar bara som underlag för planeringen av resan.

Stiftet kommer att återkomma snarast med detaljerad information om mässor, andakter och program i samverkan med Birgittasystrarna samt pris och praktiska uppgifter om resan.