Biljetter till mässan med påve Franciskus

Nu är det äntligen klart för biljettsläpp för mässan med påve Franciskus på Swedbank stadion! Från och med idag kan du kontakta din närmaste katolska församling eller mission och anmäla dig till mässan.

När församlingarna har angivit hur många biljetter de behöver får de biljetterna sända till sig per post. Församlingarna ansvarar därefter för distributionen av biljetter till alla personer som har anmält sig till dem.

Tänk på att man behöver ange sitt namn till församlingen för att de ska kunna distribuera biljetterna. Personnummer är inte längre nödvändigt att ange då biljetterna inte kommer att vara personliga. Detta är alltså ändrat jämfört med den information vi har haft tidigare.

Vi har 18 000 st biljetter till vårt förfogande och alla församlingar är garanterade biljetter.

Alla är välkomna till mässan; även icke-katoliker. Efter 18 oktober släpper vi också biljetter för beställning via internet. Men i första hand är det alltså församlingarna som tar upp anmälningarna. Detta gäller också för personer i Danmark, Norge och andra grannländer: kontakta er lokala församling med anmälan om biljetter så skickas biljetterna till församlingen.

Varmt välkomna den 1 november och hjälp oss gärna att sprida den här informationen. Låt påve Franciskus få mötas av ett fullsatt Swedbank stadion!

Är du medlem i SUK?

Här kan du anmäla dig om du behöver sovplats under påvens besök.

Är du 15-28 år men har ordnat eget boende under dagarna som påven är här? Du kan ändå gå på påvens mässa tillsammans med SUK!

Skicka ett mail till suk@suk.se med namn, födelseår, e-postadress och telefonnummer, och skriv att du vill gå på mässan med SUK.

Här finns mer detaljerad information om påvens besök.

Här finns en översikt med alla katolska församlingar.