Stiftsgården Marielund

Katolska stiftsgården Marielund är naturskönt belägen på Ekerö i Mälaren - i avskildhet på landet strax utanför Stockholm. Marielund hör till Stockholms katolska stift och är en plats för möten och gemenskap, stillhet och bön, reflektion och fortbildning för både vuxna, barn och ungdomar.

I Marielunds program presenteras kurser, reträtter och andra samlingar som man kan delta i.

Marielund kan också vara en tillgång för församlingar, nationella missioner, föreningar, körer, personalgrupper och familjer.

På Marielunds område finns kurs- och reträttgård och lägergård med möjlighet till helpension. Där finns gäststugor med pentry/kök, WC och dusch. Till gården hör två kapell som är öppna för gäster. Utomhus finns en Lourdesgrotta; en andaktsplats tillägnad Jungfru Maria.

Till Marielund hör grönområden med trädgård, skogsmiljö och strand för strövtåg och rekreation.

Kontaktuppgifter:

Stiftsgården Marielund

PL 208, 178 53 Ekerö
Telefon: 08-56 02 00 16

E-post: marielund@katolskakyrkan.se

Hemsida

Bg 5579-0174

Söndagsmässan firas kl. 11.00. Välkommen att kontakta Marielund för information om andra gudstjänsttider.

Föreståndare:
Ann Engstrand Silow