Social gemenskap

Sång och dans

Vi firar knytkalas tillsammans med de nationella grupperna inför jul och påsk. På palmsöndagen har vi procession och sjunger på olika språk.

Församlingsresa

Vi ordnar en resa på cirka en vecka till Jerusalem varje år efter påsk. Även icke-församlingsmedlemmar kan följa med. Det för oss alla närmare kyrkan.

Församlingstorget

Det är viktigt att vi samtalar med varandra på församlingens Kyrktorg och hälsar på alla nya.

Bänkgrannen

Det är viktigt att bry sig om bänkgrannen. Vi är en liten grupp, med många kramar.

Internationellt kyrkkaffe

Man kan t ex en gång i månaden ha internationellt kyrkkaffe. Församlingsmedlemmar från ett visst land åtar sig att bjuda på det landets specialiteter - eller bakar vad de har lust till. Värdlandet får "reklam" under mässornas kungörelser och dess flagga pryder serveringsbordet.

Vallfärder och utflykter

Alltid en uppskattad aktivitet! Många församlingar åker med buss till de vallfärder som återkommer regelbundet, men några ordnar även resor till sina kapellförsamlingar. En populär uppföljning: när församlingen har deltagit i en utflykt har man efteråt en utställning med fotomontage i församlingssalen.

Festliga sammankomster/knytkalas

Det finns församlingar som är påhittiga när det gäller att ordna fester, ibland med internationell buffé. Man kan fira en årsdag av kyrkans invigning, ha en minikarneval före fastetiden, ordna en maskerad, ha julgransplundring med barnkalas eller ordna med musik-/dansuppvisning.