Program för saliga Elisabeth Hesselblads helgonförklaring

Nu har Birgittasystrarna i Rom publicerat det officiella programmet för saliga Elisabeth Hesselblads helgonförklaring:

OFFICIELLT PROGRAM

Lördag 4 juni

Kl. 16.00: ”Botprocession” från obelisken på Petersplatsen in i Peterskyrkan genom den Heliga porten.

Kl. 17.00: Mässa i Peterskyrkan som förberedelse inför helgonförklaringen med kardinal Angelo Comastri, ärkepräst och generalvikarie i Vatikanen.

Söndag 5 juni

Kl. 10.30: Helgonförklaringsceremoni på Petersplatsen med påve Franciskus.

Kl. 17.30: Högtidlig vesper i San Lorenzo in Damaso-basilikan med kardinal Angelo Amato SDB, prefekt för kongregationen för helgonförklaringar.

Måndag 6 juni

Kl. 08.00: Tacksägelsemässa i kyrkan Il Gesù med kardinal och statssekreterare Pietro Parolin.

Tisdag 7 juni

Kl. 07.30: Mässa i Birgittakyrkan med kardinal Fernando Filoni.

I stiftsvallfärden som arrangeras till Rom 2-7 juni ingår fler programpunkter för pilgrimerna. För närmare information om detta, besök Pilgrim Travels hemsida.