Helgmålsringning från katolska domkyrkan lördagen 23 januari

I lördagens helgmålsringning talar biskop Anders om Paulus omvändelse, vilket är temat i det katolska kyrkoåret för kommande söndag.

”Paulus ställde sig helt till förfogande för vad Jesus ville göra med honom. Hans omvändelse var spektakulär och genomgripande. För oss andra kan det ske på ett mer alldagligt sätt och ofta steg för steg. Vi är alla olika, och Gud möter oss på vår mark”, menar biskop Anders.

”Gud vänder sig alltid till var och en av oss för att vi skall kunna vända om till honom. Ingenting i vårt liv är enbart profant, likgiltigt. Allt sjuder av Guds närvaro. Han är alltid nära. Det är därför vi alltid vill vara nära honom”, avslutar biskopen.

Programmet är inspelat i St. Eriks katolska domkyrka i Stockholm och sänds lördagen 23 januari kl. 17:50 på SVT1.