Vår Frälsares församling

Vår Frälsares församling i centrala Malmö grundades 1870. Den växte snabbt och därför byggdes en ny kyrka, ritad av Hans Westman 1960. Arkitekten har anknutit till medeltida arkitektur med yttermurar som påminner om gamla kullerstensmurar, låga byggnader och ett kyrkorum som känns varmt och intimt med mörka färger och ojämna väggar.

Här finns församlingens egen förteckning över alla mässtider.

Karta

Erik Dahlbergsgatan 28
211 48, Malmö Vår Frälsare

Fax:

Webb: varfralsare.se/

Präst

f. Janusz Niziolek

Kyrkoherde

f. Janusz Niziolek

svenska, engelska

Riter

romersk rit

Kontakt

Församlingen har 7500 medlemmar och är i sig en mosaik av olika språk och kulturer. I denna mening speglar den på ett konkret sätt hela kyrkans natur och väsen; nämligen det att hon är allmän och allomfattande.

I församlingen försöker man ägna tid och omtanke åt alla församlingsbor, oavsett ålder och intresse och medlemmarna är engagerade i en rad olika verksamheter.