Pater Jean Paillard OP avliden

Härmed har vi den smärtsamma plikten att meddela att Pater Jean Paillard OP har avlidit den 24 juli kl. 11.50 på Josephinahemmet i Bromma i en ålder av 94 år.

P. Paillard föddes den 17 september 1921 i Vertus, Marne, i Frankrike; prästvigdes den 20 juli 1947 i Le Saulchoir. Han kom till Sverige 1962 och verkade vid Marie Bebådelses kyrka under hela sitt verksamma liv bl.a. som studentpräst men med många olika uppdrag som författare, uppskattad föredragshållare m.m.

Jordfästningen äger rum fredagen den 12 augusti kl. 12 i Marie bebådelse kyrka, Linnégatan 79 i Stockholm. Huvudcelebrant är Pater Pascal René Lung OP. Prästerna ombeds ta med sig alba och vit stola. Efter rekviemmässan sker gravsättning på katolska kyrkogården och sedan inbjuds till en minnesstund i S:ta Eugenia församlingssal. Anmälan om deltagande i minnesstunden senast den 5 augusti till Katolska Begravningsbyrån tel. 08-711 00 30.

Må han vila i frid!