Biljetter till det ekumeniska eventet på Malmö arena 31 oktober

Den 31 oktober kommer påve Franciskus till Sverige när Vatikanen och Lutherska världsförbundet gemensamt uppmärksammar reformationens 500-årsminne i Lunds domkyrka och på Malmö arena. Biljetter till det ekumeniska eventet på Malmö arena släpps på fredag den 9 september.
Biljetterna släpps klockan 11.00 på fredag via Ticketmaster. Priset är 100 kronor och pengarna går oavkortat till flyktingar från krigets Syrien.
Programmet under dagen består av två delar, en gudstjänst i Lunds domkyrka och ett event i Malmö arena med plats för 10 000 deltagare.
Eventet på Malmö arena startar klockan 13.30 och pågår i fyra timmar. Deltagarna kommer att kunna följa den historiska gudstjänsten i Lunds domkyrka via storbildsskärmar. Dagen fortsätter med artister, filmer och berättelser med budskapet om hopp och gemensamt ansvar för världen.
Eventet kulminerar då påve Franciskus anländer tillsammans med Lutherska världsförbundets ordförande, biskop Munib Younan och generalsekreteraren Martin Junge.
KONTAKTPERSONER FÖR MEDIA:
Dag Tuvelius, projektledare, kommunikation och arena-event: 018-16 95 13
Kristina Hellner, kommunikationsansvarig, Stockholms katolska stift; 070-292 32 93
KONTAKT FÖR BILJETTFRÅGOR: Ticketmaster
Här finns mer information om påvens besök.