Världsmissionsdagen 18 oktober

I år infaller Världsmissionsdagen den 18 oktober. På Världsmissionsdagen uppmanas alla att dela med sig till den katolska missionsverksamheten.

Missio arbetar för evangelisation och missionen genom bön och ekonomiskt stöd till de fattigaste kyrkorna. Kyrkan ber oss om våra förböner och ett generöst bidrag till Missio och dess partners i hela världen.

Kollekten inbetalas till stiftets bankgiro: 594-7205 senast 7 november 2015. Märk inbetalningen ”VMS 2015”. Den vidarebefordras sedan oavkortat till de påvliga missionsinstituten i Rom som fördelar medlen efter behov.

Här kan man ladda ner en svensk översättning av Påven Franciskus budskap för 2015 års Världsmissionssöndag, förböner samt en affisch i A3- och A4- format som kan skrivas ut i församlingarna och sättas upp på kyrktorget.