Programmet för Barmhärtighetens jubelår i vårt stift

Nu är programmet klart för Barmhärtighetens jubelår i Stockholms katolska stift.

I vårt stift - precis som i alla katolska stift världen över - inleds Barmhärtighetens jubelår söndagen 13 december med öppnande av stiftets Heliga port i Domkyrkan i Stockholm.

Under jubelåret följer ett antal högtider med biskop Anders och alla presenteras i programmet som kan laddas ner här. Jubelåret avslutas med en mässa i Domkyrkan 13 november 2016.

Programmet kommer att tryckas upp på A3-affischer och sänds inom kort per post till alla församlingar och missioner. Alla församlingar är välkomna att redan nu publicera programmet på sina respektive hemsidor.

Stiftets pastoralråd har sammanställt en lista med 40 idéer att genomföra i församlingarna under Barmhärtighetens år. Listan kan laddas ner här.

Här finns mer information om Barmhärtighetens jubelår.